تلفن : 4-34708103(026)
ایمیل: info@sepehralborz.ir

جوشکاری الکتروفیوژن چیست

دستگاه جوش پلی اتیلن الکتروفیوژن الکتروترمال نوعی دستگاه جوشکاری لوله است که الکترود حرارت را با سیم الکتریکی گرم می کند. انرژی گرما لوله پلاستیکی را ذوب می کند، سپس آن را خنک می کند ومفصل را ایجاد می کند.
دستگاه جوش پلی اتیلن الکتروفیوژن یک نوع از جوش امولسیون مقاومتی است که برای اتصال لوله ها استفاده می شود. اتصالات با کویل های فلز کاذب در اطراف دو انتهای لوله ها قرار می گیرد و جریان از طریق کویل عبور می کند. گرمای مقاومتی کویلها مقدار کمی از لوله و اتصالات را ذوب می کند و پس از جامد سازی، یک مفصل تشکیل می شود.( کویل های فلزی به اتصالات وارد می شوند و جریان الکتریسیته از طریق کویل برای تولید حرارت و ذوب بخشی از لوله ها اجرا می شود و یک اتصال را بعد از جامد سازی ایجاد می کند).. به دلیل انطباق فرآیند جوش الکتروفیوژن در ایجاد اتصالات قوی، معمولا برای ساخت و تعمیر خطوط گاز استفاده می شود.
دو نمونه از اتصالاتی که ممکن است در جوشکاری الکتروفیوژن با دستگاه جوش پلی اتیلن استفاده شود: کوپلینگها و سیمهای ضربه گیر (زین). این اتصالات شامل دو منطقه مجزا از کویل ها، ایجاد دو منطقه همجوشی متمایز در جوشکاری می کند. قطر داخلی کوپلینگ معمولا کمی بزرگتر از قطر بیرونی لوله ها است. این به منظور افزایش سهولت مونتاژ در این زمینه است و اجازه می دهد تا ناهماهنگی های جزئی در قطر لوله بوجود نیاید. قرار دادن مناسب لوله ها در کوپلینگ برای ایجاد یک اتصال قوی ضروری است. قرار دادن غلط کوپلر باعث می شود کویل ها حرکت کنند و به اکستروژن ماده پلیمری مذاب از مفصل منجر شوند، و قدرت سیم را کاهش می دهند.
منبع تغذیه بیشتر دستگاه جوش پلی اتیلن الکتروفیوژن ماشین های ولتاژ ثابت هستند. ماشین آلات کنونی ثابت به دلیل نوسانات کوچکتر در جریان مورد استفاده در کویل ها در طی جوشکاری، انرژی بیشتری را به دست می آورند. با این حال، این سازگاری اضافی به طور کلی هزینه های بالای این ماشین ها را نمی پردازد. هنگامی که یک دستگاه ولتاژ ثابت استفاده می شود، مقدار جریان اعمال شده به آرامی در طول فرآیند جوشکاری کاهش می یابد. همانطور که گرما در کویل تولید می شود، دمای آنها افزایش می یابد و منجر به مقاومت الکتریکی در کویل ها می شود. این افزایش مقاومت الکتریکی موجب می شود جریان جریان کمتری از همان سطح ولتاژ به عنوان روند پیشرفت تولید شود.
دستگاه جوش پلی اتیلن الکتروفیوژن با ۴ مرحله مجزا که در طول فرآیند جوشکاری رخ می دهد مشخص می شود:
۱٫ دوره انکوباسیون
۲٫ شکل گیری و تثبیت مشترک
۳٫ منطقه فلات
۴٫ دوره خنک کننده
در طی دوره انکوباسیون، گرما به داخل وارد می شود، زیرا جریان از طریق سیم پیچ عبور می کند. اگر چه در این نقطه هیچ نیروی مشترک وجود ندارد، پلیمر گسترش می یابد و شکاف پر می شود. در طول تشکیل و همبستگی مشترک، ذوب شروع می شودافزایش قدرت در درجه اول به دلیل محدودیت افزایش مواد مذاب توسط مناطق سرد در اتصالات اطراف است. منطقه فلات نشان دهنده تثبیت قدرت مشترک است. با وجود این، گرما در طول این مرحله هنوز با زمان افزایش می یابد. دوره خنک کننده رخ می دهد ماده پلیمری ریخته شده مفصل را تشکیل می دهد.

آموزش جوش لوله پلی اتیلن آموزش جوش پلی اتیلن آموزش جوشکاری آموزش جوشکاری بات فیوژن اتصالات جوشی پلی اتیلن اتصالات پلی اتیلن اتوی جوش پلی اتیلن استاندارد لوله پلی اتیلن جوش لوله فاضلابی ساختمان جوش لوله پلی اتیلن جوش پلی اتیلن جوش پلی اتیلن فاضلابی جوشکاری بات فیوژن جوشکاری لب به لب جوشکاری لوله های انتقال آب جوشکاری پلی اتیلن دستگاه الکتروفیوژن فاضلابی دستگاه جوش الکتروفیوژن دستگاه جوش دستی دستگاه جوش سر به سر دستگاه جوش لوله پلی اتیلن درکرج دستگاه جوش پلی اتیلن دستگاه جوش پلی اتیلن دستی دستگاه جوش پلی اتیلن فاضلابی روش نصب لوله پلی اتیلن قیمت دستگاه جوش الکتروفیوژن قیمت دستگاه جوش پلی اتیلن قیمت هیتر برقی پلی اتیلن قیمت هیتر گازی پلی اتیلن لوله های پلی اتیلن موتور برق 3.5 کیلووات موتوربرق 5 کیلووات موتوربرق 5.5 کیلووات موتور برق 6 کیلووات موتور برق 6.5 کیلووات موتوربرق 7 کیلووات موتوربرق 7.5 کیلووات نوار آبیاری پلی اتیلن هیتر برقی پلی اتیلن هیتر برقی پلی اتیلن طرح روتنبرگر ۱۱۰ هیتر برقی پلی اتیلن طرح روتنبرگر ۱۶۰ هیتر برقی پلی اتیلن طرح روتنبرگر ۲۰۰ هیتر برقی پلی اتیلن طرح روتنبرگر ۲۵۰ هیتر برقی پلی اتیلن طرح روتنبرگر ۳۱۵ هیتر برقی پلی اتیلن طرح روتنبرگر ۴۰۰ هیتر برقی پلی اتیلن طرح روتنبرگر ۵۰۰ هیتر برقی پلی اتیلن طرح روتنبرگر ۶۳۰ هیتر گازی پلی اتیلن هیتر گازی پلی اتیلن ۱۱۰ هیتر گازی پلی اتیلن ۱۶۰ هیتر گازی پلی اتیلن ۲۰۰ هیتر گازی پلی اتیلن ۲۵۰ هیتر گازی پلی اتیلن ۳۱۵